loading...
آبان یار
آخرین ارسال های انجمن
aban بازدید : 2195 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

دانلود کتاب آموزش jQuery به زبان فارسی

این کتاب آموزش کامل کتابخانه jquery. این آموزش شامل ۹ فصل به شرح زیر می باشد : فصل اول : jquery چیست ؟ دانلود و نصب aptana studio فصل دوم : ساختار کلی دستورات فصل سوم : افکت ها ی jquery فصل چهارم : jquery و تغییر محتویات تگ های html فصل پنجم : تغییر استایل عناصر در jquery فصل ششم : ایجاکس در jquery فصل هفتم : پیمایش عناصر در jquery فصل هشتم : افزونه ها یا پلاگین ها در jquery ( نصب پلاگین — نوشتن پلاگین ) فصل نهم : معرفی چند تابع مفید دیگر پیوست ها : ( selectors , Events , triger Functions ) . شما می توانید این کتاب را از سایت آبان یار دانلود کنید.

عنوان کتاب: دانلود کتاب آموزش jQuery به زبان فارسی

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه: 45

حجم فایل: 500 کیلوبایت

 قابل توجه کاربران شما می توانید این  کتاب را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.


 

aban بازدید : 152 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

امروز با در خواست یکی از بازدید کنندگان در مورد خاصیت float و جاوا اسکرپت صحبت میکنیم. احتمالاً با خاصیت float در CSS آشنایی دارید. این خاصیت به ویژه وقتی مورد استفاده قرار میگیرد که طراح قصد داشته باشد بدون استفاده از جدولها چهارچوب صفحه را طراحی کند.

این خاصیت باعث میشود تا یک بلوک HTML بسته به مقداری که به این ویژگی داده میشود تا حد امکان در سمت چپ یا راست المنت والد آن نمایش داده شود، به طوری که سایر المنتها و متن موجود در المنت والد در اطراف بلوک مورد نظر قرار گیرند. توضیح بیشتر در مورد این خاصیت مربوط به بخش آموزش CSS هست بنابراین به همین مقدار توضیح بسنده میکنیم.

برای اختصاص دادن یک ویژگی CSS به المنتهای HTML از شیء style استفاده می شود. اما این نکته را باید در نظر داشته باشیم که float از کلمات کلیدی رزرو شده در جاوا اسکرپت است. به همین دلیل نمیتوانیم از متد style.float برای این منظور استفاده کنیم.

برای جلوگیری از تداخل بین float مورد استفاده در CSS و کلمه کلیدی float در جاوا اسکرپت به منظور اختصاص این ویژگی به المنتهای HTML از متد cssFloat استفاده میکنیم. برای درک بهتر میتوانید به مثال زیر در دو حالت قبل و بعد از اختصاص این ویژگی با به المنت توجه کنید:

<div style="border:1px #666 dashed; width:50%; margin:10px auto"> 
<div style="width:100px; height:100px; background: #fc0;">بلوک مورد نظر قبل از اختصاص ویژگی</div> 
<p>این متن قبل از اختصاص ویژگی به المنت در زیر بلوک نمایش داده میشود</p> 
</div>

aban بازدید : 147 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

بیایید فرض کنیم می خواهیم نام فردی را قبل از ورود به صفحه بپرسیم و سپس نام آنها را در صفحه برای خودشان نمایش دهیم. این کار را با استفاده از جاوااسکرپت می توان انجام داد. فرمانی که برای این کار استفاده می شود به این صورت است:

prompt('سؤال شما', ' ');

این فرمان یک پنجره را قبل از باز شدن صفحه نمایش می دهد که سؤال شما در آن پرسیده می شود و بیننده می تواند جواب خود را در کادری که برای او در نظر گرفته شده بنویسد. دو سینگل کوت بعدی جواب پیش فرض شما برای سؤال است. اگر شما چیزی بین این دو سینگل کوت ننویسید، بیننده با یک لیست خالی، آماده برای نوشتن مواجه می شود. این پیغام قبل از بارگذاری صفحه نمایش داده می شود پس شما می توانید پاسخ بیننده را در صفحه نمایش دهید.
اگر مثالی در این مورد می خواهید لینک زیر را کلیک کنید. در صفحه مثال نام شما پرسیده می شود و پس از وارد کرده آن، نام شما در صفحه جدید نمایش داده می شود:

لینک صفحه آزمایشی

حالا به سراغ اسکرپتی که این کار را انجام می دهد می رویم. توجه داشته باشید که دستورات prompt و if/else در بخش HEAD صفحه وارد می شوند ولی نام کاربر در بخش BODY صفحه مشاهده می شود.

aban بازدید : 171 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

ما برای نوشتن اسکرپت با استفاده از دکمه ها، ابتدا باید بدانیم چگونه می توان یک دکمه را در یک صفحه قرار داد. برای این کار شما باید از تگهای  <FORM> در اطراف تگ دکمه استفاده کنید. در مثال زیر نمونه یک HTML که یک دکمه را در یک صفحه قرار می دهد آورده شده است:

<FORM>
<INPUT type="button" value="اینجا کلیک کنید" name="button1">
</FORM>

این فرمان یک دکمه را در صفحه شما قرار می دهد، اما اگر روی آن کلیک کنید اتفاقی نمی افتد...

در زیر کار هر قسمت از فرمان بالا را می بینیم:

  1. <FORM>
    این قسمت یک فرم را ایجاد می کند بنابر این ما می توانیم یک دکمه بسازیم.
aban بازدید : 124 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

وقت اون رسیده که نوشتن اولین اسکرپت خود را شروع کنید. این یکی راحته چون مجبور نیستیم درگیر اضافه کردن تگهای SCRIPT شویم. این اسکرپت کوچک به دلخواه شما وقتی نشانگر ماوستان روی یک لینک قرار می گیرد متنی را در نوار وضعیت مرورگرتان می نویسد. به مثال نگاه کنید:
 

<a href ="JavaScript_2.htm" 
onMouseover="window.status='« آموزش جاوا اسکرپت »';return true">
ماوس خود را روی این لینک قرار دهید!!!
</a>

شما هم امتحان کنید و ببینید چگونه کار می کند. نشانگر ماوس خود را روی لینک زیر قرار دهید ولی کلیک نکنید (اگر کلیک کنید، چون در کد بالا آدرس لینک، آدرس همین صفحه است پس از کلیک کردن دوباره همین صفحه باز می شود). حالا پایین پنجره مرورگر خود به نوار وضعیت نگاه کنید باید این جمله را بینید: « آموزش جاوا اسکرپت »

ماوس خود را روی این لینک قرار دهید!!!
 

بسیار خوب، این چیزی است که با فرمان onMouseover اتفاق می افتد:

تعداد صفحات : 11

درباره ما
بهتری ها را از ما بخواهید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 57
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1368
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 2,161
  • بازدید سال : 17,993
  • بازدید کلی : 223,613